nedeľa 22. januára 2012

Bola som na Danubius Gastro

Veľtrh so žrádlom, to je slovné spojenie, na ktoré počúvam. Takže keď sa ma moja ctená kolegyňa opýtala, či idem, bolo to jasné. Lenže.
Keby som bola gastroprofík, alebo aspoň gastroprofák, čo učí na nejakej škole, tak poviem že to bolo wow. Ale pre normálneho konzumenta, veru, nič moc. Radšej si počkám na Bratislava food fest. Ale zase si nemyslite, že Danubius gastro bola strata času.

Celé horné poschodie patrilo cestovaniu, stredným školám, wellnesu a poľovníkom. Nevravím, že ma to nebavilo (vyhrala som skipas :-) dokonca aj sovu som si mohla podržať, ale predsa len, toto sem nepatrí, predstierajme, že nás baví viac žrádlo.

Jedna vec sa mi na tomto veľtrhu nepáčila, a síce konveniencie. Prezentovali sa tu polotovary, a určené neboli grambľavým gazdinkám v časovej tiesni, ale profesionálnym kuchárom, ktorí by mali mať prípravu žrádla proste v merku. Tí čo pochopili, že polotovary do kuchyne nepatria, nevaria pre tých, ktorí do reštaurácie prišli iba zahnať hlad.

Čo mi ale spravilo radosť, boli ochutnávky vína. Nafasovali sme poháriky s logom "vína z Moravy, vína z Čech", lebo boli bez zálohy a vybrali sa opačovať. Musím uznať, že až keď ochutnáte viac vzoriek z rôznych druhov vín, uvedomíte si, ako diametrálne odlišne chutia. Normálny konzument rozoznáva biele, červené a ružové, prípadne má jeden obľúbený druh, ale aj tak, vína mu chutia tak nejak rovnako. Ale toto je niečo iné. Možno nerozoznáte všetky tie fajnové nuansy chutí a vôní, ale uvedomíte si, o čom to je.
A napokon, aj ja som sa zamilovala do pálavy, ktorá je momentálne strašne IN, podobne, ako svojho času chardonnay. Ako mi vysvetlil jeden vinár, pálava je voňavá a dokáže sa tváriť, že je sladká. Lenže ona nie je. Ale dá sa vyrobiť aj sladšia verzia, a preto sa dobre predáva. Pálava chutila úžasne, rovnako ako pinot gris, rýnsky rizling neskorý zber, a ešte nejaké, ktoré si už nepamätám, lebo som sa veľmi nenajedla a vína bolo požehnane.

Najväčší biznis som urobila v stánku Syrexu Zázrivá, kde som si kúplia ovčiu bryndzu, maslo a ovčí jogurt. Jogurt som ešte neotvorila, potom podám report, či to vôbec stálo za tých nekresťanských 1,50. Bryndza bola veľmi hrudkovitá, až tvarohová, ale bola asi príliš čerstvá, lebo chutí "surovo" a ja som zvyknutá na odležanú a smradľavejšiu (v dobrom). Maslo predávali v polkilových sáčkoch, ale keď som povedala tete, že či nemajú aj 250g balenie, bez slova chmatla jeden z tých polkilových balíkov a polovičku mi z neho ufikla. Mali aj ovčí syr a korbáčiky, ale to už som jedla. Radšej som si vzala za hrsť vzoriek korbáčov k vínu.


Stánok Syrex Zázrivá

Inak mali na veľtrhu na predaj veci, o akých sa smrteľníkovi ani nesníva- sušené ovčie mäso, jelenie klobásy, syry všetkých možných aj nemožných druhov, pomôcky do kuchyne a všetko okolo toho. Nič z toho som si nekúpila, lebo som nevedela, čo mám od toho čakať...keby mali vzorky, asi nedbám. Ale kúpiť si kilo klobás z jeleňa, a doma zistím, že sú fuj? To nechcem riskovať.

A na dôvažok mix fotiek z carvingu, zeleniny a súťaže sôch z cukru.


Kvet z karamelu



Nič, len čokoláda a džem.





Carving


Toto je tiež vyrezané- mrkva a biela redkvička


Tiež carving


Tieto karfioly sú nádherné! Škoda jesť!


šunčičky! Ale kde ich zoženiem?




Zľava: zimná tekvica, hokkaidó a tie čo vyzerajú ak hrušky sú maslové tekvice

Hodnotenie? Ak to bude aj nabudúce zadarmo, idem. Inak nie.

3 komentáre:

  1. Syrex Zázrivá k nám chodí pravidelne predávať a jogurty majú fantastické. keby nie sú také drahé, tak ich jeme asi stále :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super prispevok! tiez by som sa isla na take nieco mrknut, ale ako si napisala, naozaj len zadarmo, alebo mozno za nejaku symbolicku sumicku, nakolko si myslim, ze vstupne na vystavy na Slovensku je predrazene v mnohych pripadoch a nejako zvlast sa to neodraza na kvalite vystavovatelov, v konecnom dosledku je clovek sklamany a lutuje zbytocne vyhodene peniaze....btw. tie sunky vyzeraju neskutocne dobre!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento rok bolo vstupné 5 eur, ale novinárska legitka ťa dostane všade :) ale keby som bola fakt majiteľ reštiky alebo tak, tak neplačem ani za vstupným. Hoci neviem porovnávať so zahraničím.
      No a šunky :) keby ich mali nakrájané! Mamma mia! To by bolo něco...

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...