pondelok 30. júla 2012

Najvác koláč

No dobre, pred odchodom Vám zavesím ešte jeden recept.

Prisahám, že tento koláčik zvládne upiecť aj tá najľavejšia gazdiná aj negazdiná (hoci teraz mám na mysli manuálnu zručnosť, a nie politickú orientáciu. Predsalen, aj pečenie koláča vyžaduje akú- takú inteligenciu, čo pri ľavobočení nie je častý jav.) Potrebujete iba kyslé ovocie a kúpené lístkové cesto. Ostatné sa doma nájde. A verte mi, získate si ním aj toho najväčšieho odporcu koláčov.




Potrebujeme (na 26cm tortovú formu):
pol balenia lístkového cesta (250g)
1 kyslú smotanu
vajce
lyžicu múky
cukor podľa chuti
ovocie (marhule, jahody, kiwi, ríbezle, čučoriedky, whatever...) pokojne aj zmes
práškový cukor na ozdobu

Ak použijeme jednu smotanu, jedno vajco a jednu lyžicu múky, koláč bude nižší, ako sa to stalo v mojom prípade. Po upečení si sami odhadnete, koľko smotany a cesta zhltne váš plech, či forma a aká výška vám chutí najviac.
Lístkové cesto vyvaľkáme a vystelieme ním formu. Urobíme aj cca 2 cm vysoký okraj, ktorý potom prehneme cez plnku. Formu nevymazávam, cesto samo osebe je mastné a nechytá sa. Vymiešame si plnku, teda smotanu, vajcia, múku a cukor podľa chuti, odporúčam čo najviac, ak máme kyslejšie ovocie. Plnku vylejeme na cesto, vyrovnáme a navrch naukladáme ovocie. Mám vyskúšané marhule, kiwi, slivky aj ríbezle a vždy to bolo super. Môžeme posypať vanilkovým (nie vanilínovým) cukrom a dáme piecť do vyhriatej rúry. Nepýtaje sa ma, koľko stupňov, fakt neviem. Moja rúra buď ide, alebo nejde. Nejaká regulácia teploty sa u nás netrpí. Pečieme to dovtedy, kým sa plnka netrasie a cesto nie je prepečené.

8 komentárov:

  1. :) pobavil ma dodatok: "moja rúra buď pečie alebo nepečie" :D byvame v podnajme asom na tom rovnako pri peceni, cize z kysnutych veci neni nic ine len jedna scagalena hrca a upecieme len maso a zemiaky:) co trva cca 2 -3 hodiny :D vareniu ZDAR!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. takzvaná rúra light :) inak už som to vychytala, kúpila som si teplomer do rúry, tak azda sa mi podarí aspoň aká-taká regulácia teploty.
      U nás je skôr ten problém, že naša rúra kúri až moc. Minule mi prihorelo kura a na rímskom pekáči (!) ostala asi dvojcentimetrová prihorenina...čiastočne to zišlo, ale už nikdy nebude ako predtým :(

      Odstrániť
  2. Takže koláč upečený a velmi zdarne a chutne! vyborna mlsa, coskoro bude repete:) dik za recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zaujímavé blog varenia, moc sa mi páči recepty z vašej krajiny, aj keď nie sú tak odlišné od Španielska. Pozývam vás k návšteve môj blog kuchyne vo Valencii, v Španielsku, blog tradičné a moderné kuchyne.

    http://valenciagastrononmic.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. i dont know u, but i adore u!!!zboznujem Tvoj blog, nezanedbavaj nas;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:) krásne fotky:))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Top 5 best poker sites, poker rooms, jackpots and - DrmCD
    Best Poker Sites · MyBookie.ag · Grand Prive. 구미 출장마사지 $15.00 · Grand 김해 출장안마 Prive. 남원 출장안마 $15.00 · Top 3. MyBookie.ag · Grand Prive. 대구광역 출장샵 $10.00 · Top 4. MyBookie.ag. 정읍 출장마사지

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...