utorok 7. júna 2011

Luxusný obed za pár eur

Kto ma pozná, vie, že moja vášeň pre zľavy akéhokoľvek druhu je neukojiteľná a som schopná kúpiť si čokoľvek, hlavne ak je cena smiešne nízka. Naposledy som takýto záchvat dostala včera večer v tescu, keď som sa pristavila pri košíku so zľavami a tam- zlacnená sviečková. Z 5 eur na 1,45. No nekúp to! Fajnovo vyzerajúci steak, hoc z tenšieho konca. Ak sa teraz hrozíte nad tým, že mäso ve slevě už býva aj pokazené, tak vedzte, že v prípade steakového mäsa treba ísť trochu ďalej v "zrení" a odležiavaní, teda vôbec mi nevadilo, že mu končí záruka. Skôr naopak.


na fotke to nie je vidieť, ale tento kúsok je vlastne špic sviečkovice odrezaný našikmo. Bol trochu hrubší, ako je bežne zvykom a tak mi v strede ostal surový pásik. Neva, už je to nejaký čas, čo som ho zjedla a stále žijem :)
Poučte sa z mojej chyby a odrežte si (alebo si nechajte odrezať) steak hrubý tak 2cm, môj mal takmer štyri.
Pripravte si panvicu, olivový olej, ktorým steak potriete, plus prísady na marinádu. Tento postup som (ako inak) odkukala z knihy Nigella express, ktorú som dostala na Vianoce.
Marináda obsahuje šťavu z pol citróna, aspoň 5 stoniek tymiánu alebo oregana, soľ, podrvené čierne korenie, cesnak a olivový olej extra virgin. Vtip spočíva v tom, že steak najprv opečieme, až potom vymáchame v marináde. Nemá to chybu, musím uznať.
Najprv si pripravte marinádu a tú nalejte na alobal v tanieri, aby sa nevyliala po stole. Alobal musí byť taký veľký, aby sa doň dal steak zabaliť.
Plátok mäsa potrite olejom z oboch strán a dajte na rozpálenú panvicu alebo gril. Nestišujte plameň, nevadí keď mäso ostane tmavšie, ako sme zvyknutí. Z každej strany mu doprajte 4 minúty. Tak dosiahnete najbežnejší stupeň úpravy medium. Čas môžete aj predĺžiť alebo skrátiť, v princípe je to jedno, záleží na Vašich chutiach. Neopovážte sa steak otáčať viac, ako raz. 4 minúty, otočka, 4 minúty- smer alobal s marinádou.
Marinádou pooblievame mäso a zabalíme do alobalu. Ak sme smažili 4 minúty z každej strany, dáme mu 8 minút. Koľko minút strávil steak na panvici, toľko by mal stráviť aj v alobale.


Hotovka. Ja mám najradšej steak so šalátom, zvyšnú marinádu som použila ako dressing.
A nebojte sa steakov, nie je to také zložité, ako to vyzerá a navyše, je to zdravé a nízkotučné jedlo aj pre nás, ktorí si chceme držať líniu. Dobrú chuť ;)

4 komentáre:

  1. Fotiť jedlo neni len tak.
    Ivanes

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja viem, ale nie je to easy variť, dávať pozor, aby sa to nespálilo alebo nevychladlo a zároveň mať pri fotení takú tmu ako my dnes v kuchyni cez tú búrku :) Ale tak, sme spolu len týždeň tak si ešte musíme na seba trošku zvykať- myslím s foťákom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. steaky su vynikajuce a ja mam ra velke a hlavne aj hrube steaky a vobec nevadi ked su v strede mierne krvave, salat je k nim vhodny ale osobne mam radsej rad zemiaky s cibulkou alebo zemiakovu kasu.
    Inak co sa tyka fotiek su podla mna velmi dobre, nie kazdy je profik ktory sa hra zo zaberom pol hodinku :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. @JaMi: Ja sa obvykle s fotkami veľmi nehrám, obvykle uvarím, friško odfotím a ide sa jesť... ale tak zatiaľ sa viac-menej len učím fotiť, časom sa to hádam zlepší ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...