nedeľa 11. marca 2012

Z divej svine krkovica

Bol piatok. Tak to začalo. Prišiel kolega, že nafasoval divinu, tak sme sa všetci bratsky podelili ako sa sluší a ja, ako miestny gastrosexuál som urvala rovno krkovičku (krkovička je THE BEST). Poobede sme mali naplánovaný shopping v Parndorfe a Mosonmagyárorvári, kde som si kúpila hlinený rímsky hrniec (o ňom si povieme v samostatnom článku) a stopkový zeler, dva najväčšie objavy tohto týždňa. Okolnosti tomu jednoducho priali, tak som ako nedeľný obed upiekla divú krkovičku v maďarskom/rímskom hrnci a na stopkovom zeleri.  BTW, stopkáč je úchvatná zelenina, ktorú som objavila iba teraz a nemôžem sa ho dojesť. Chrúmem to samotné a asi si kvôli nemu urobím aj bloody mary. 





A keďže je hrniec maďarský, patrí sa maďarská príloha. Dödölle.







Musím sa priznať, že som nevedela, čo budem s tým kusom divej svine robiť. Napokon som sa rozhodla pristupovať k nemu ako ku obyčajnej krkovici z dobrého prasaťa. Nechám vyniknúť jeho chuť, ale zároveň cesnakom potlačím smrad diviny. Hodilo by sa to podliať červeným vínom namiesto vody, ale to som doma nemala.


Pečená divá krkovica s Dödölle


1 kg diviačieho mäsa
5 strúkov cesnaku
2 chili papričky (čerstvé alebo sušené)
čierne korenie
1 lyžička drvenej rasce
soľ
paprika
olej
1 cibuľa
2 mrkvy
4 stopky zeleru


Na šušky
5 zemiakov
hladkú múku od oka
soľ


Návod bude pre hlinený hrniec, ale pôjde to aj v klasickom pekáčovi s deklom. Hlinený pekáč sa musí pred použitím namočiť do studenej vody aspoň na 15 minút. Fakt dobre to ide vo vani, do drezu sa mi nezmestí. Kým si pekáč dáva kúpeľ, nakrájame si nadrobno cibuľu, mrkvy aj zeler. Na dno nasypeme zeleninu a z korenín, soli, oleja a nasekaného cesnaku vymiešame marinádu, ktorou mäso potrieme. Tento spôsob sa mi veľmi osvedčil, je to lepšie, ako posýpať mäso korením len tak. Keď pridáme trošku oleja, len toľko, aby to držalo- korenie lepšie chytí na mäsko a môžeme to popatlať z oboch strán.
Natreté mäso položíme na zeleninu a podlejeme vodou tak, aby bola zelenina vo vode. Prikryjeme deklom a vložíme do nevyhriatej rúry. To platí pre hlinený pekáč, obyčajný dáme do vyhriatej. Pečieme cca 2 hodiny, vyberieme a kým smažíme zemiakové šušky, necháme odpočívať.


Dödölle je tradičná maďarská príloha k divine. Najprv očistíme zemiaky, nakrájame natenučko a dáme variť, až kým sa nerozvaria. Vodu dáme iba tak, aby boli zemiačky prikryté. Kto vie variť fučku, tak postup pozná, lebo je rovnaký. Do rozvarených zemiakov nasypeme múku (horák stále jemne horí) a mačkáme buď pučičom na zemiaky, alebo mojim obľúbeným šľahátkom na šľahačku. Múku dávkujeme opatrne. Najprv lyžičku, potom postupne viac a viac, až kým to nezhustne. Hrniec odstavíme a na jeho horiace miesto položíme panvicu s tukom na vysmážanie, ideálne domácou masťou, ako v mojom prípade (masť škvarí moja mama v domácej pekárni a nemá to chybu!). Dvoma lyžicami tvarujeme halušky a hádžeme do rozpáleného oleja. Azda by to šlo vytvarovať aj ručne, ale mne sa nechcelo si ruky patlať. 
Vysmažené odkladáme na papierový obrúsok. Zemiakové šušky sú mastné ako divá sviňa. Aj preto to nesmažte na hocijakom tuku.


Na tanier nakladáme plátky mäsa, šťavu, upečenú zeleninu zospodu pekáča a vysmážané knedle.

1 komentár:

  1. Odpadavam! dovi dopo!!! to by som si hned dala!!! a so stopkovym celerom suhlasim, skvela zeleninka ;o)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...