nedeľa 1. apríla 2012

Kôpka nešťastia

Neviem, či som zabudla poliať bazalku, ale začala mi skapíňať a vysychať. Hneď som ju preto musela ostrihať dohola a s úrodou si nejako poradiť. 
Chcela som si z mrazničky vytiahnuť nejaké mäso, ale do xichtu mi vyskočili zmrazené gnocchi, ktoré som si vyrobila z nadbytku cesta ešte bohvie kedy. A zrodil sa nápad.


Síce som nemala píniové oriešky, ani žiadne iné oriešky, ale to ma nejako zásadne netrápilo, keďže som ich varila iba pre seba. Recept je na jednu osobu, takže množstvo stačí vynásobiť počtom hladných krkov.

Gnocchi s bazalkovým pestom

hrsť bazalkových listov
2 lyžice strúhaného parmezánu
malý strúčik cesnaku
soľ
olivový olej
píniové oriešky (stačí malá lyžička, alebo ako v mojom prípade, nemusia byť)
gnocchi

Gnocchi som mala pripravené v mrazničke zo zemiakového cesta. Nastrúhame si na 1 porciu jeden v šupke uvarený zemiak, pridáme vajce, soľ a hladkú múku, kým nevznikne kompaktné cesto. Namiesto zemiaka niekedy použijem nízkotučný tvaroh. Cesto trocha inak chutí, ale je dobré a nelepí sa. Vytvarujeme na požadované tvary- či už ovocné knedle, šúľance, alebo gnocchi. Uvaríme ich ako klasické cestoviny, v horúcej vode.
V mažiariku si pripravíme čerstvé pesto genovese z bazalky, cesnaku, oleja, orieškov, syra a trošky soli. Uvarené cestoviny premiešame so studeným pestom, nikdy ho nevaríme ani neohrievame, vznikol by nám nevzhľadný magľajs. Keď sa tak pozerám na tie moje gnocchi, vyzerajú viac ako kôpka nešťastia s pestom, ako gnocchi, ale chutili super a to je základ. Keď je človek sám doma, zbľajzne hocičo.

Od Evee`s foodblog


2 komentáre:

  1. poradila si si s ňou ukážkovo - jednoduché a chutné - mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...