nedeľa 13. mája 2012

Nehaňte Lidl môj

Aj keď hrozí, že budem obvinená z PR-izmu a propagovania krvilačných lowcostových reťazcov, musím sa Lidlu (Lidla? Aký je to vzor?) zastať. Veľakrát som sa stretla s predsudkom, že Lidl je len klbkom dôchodcov mrviacich sa v nekvalitnom, odpadovom sortimente, čo Nemci nejedia a Poliaci tiež nie, tak to posielajú sem.

Uznávam, nájdu sa tu blafy, pečivo z polotovaru, polotovary samotné, vegeta v stokilovom balení, a celá stena konzerv a instantných polievok. Ale ja tam aj napriek tomu chodím nakupovať, lebo pod vrstvou ufrflaných páprdov a blafov sa tam dajú nájsť skutočné poklady.Niektoré potraviny sú tam dokonca kvalitnejšie, než tie značkové. Toť moje tipy:

1. Zelenina. Mávajú tam fasa kaleráb, ktorý jedávam len tak surový namiesto chipsov. Výber veľmi nekopíruje sezónu, ale napríklad pri takých banánoch či skleníkových uhorkách nám to môže byť uprdele. Nepamätám si, že by som niekedy natrafila na niečo zhnité či plesnivé (zato v Kauflande sa mi to stalo x-krát)
2. Mäsové výrobky. Nikde inde, iba v Lidli som narazila na párky s 85% mäsa! Ak sa podujmete poobracať balíčky so šunkami a salámami, nájdete aj na šunku s 96% mäsa, čo je v porovnaní s 50 a menej percentnými atrapami z Tesca úplný raj! A vôbec nestoja viac, práve naopak.
3. Syry. Tu treba byť opatrný a poľskému syru sa vyhýbať oblúkom. Tie nemecké sú chuťovo úplne niekde inde, ako bežný eidam, rozdiel v cene je tiež minimálny. To isté platí pre parmezány, plesňové syry, mozzarellu (ktorá v mojom súkromnom teste vyšla ako jedna z najlepších!) a ostatné, okrem tavených syrov. Tavený syr = odrb, aj keď je na tom napísané karička. Nebrať.
4. Jogurty a mliečne výrobky. Aj tu sa treba mať na pozore, lebo v regáli s jogurtami sa tiež oplatí prehrabať sa v odpadkoch, kým človek nájde niečo, čo by sa odvážil zjesť. Ale verte mi, stačí na to jedna návšteva, vychytať značku a na druhý raz už pôjdete na istotu. Môj tip: zakysaný cmar.
5. Korenie a dochucovadlá. Ešte aj ten posraný kečup vyšiel v nezávislom spotrebiteľskom teste ako najlepší, svojho značkového kolegu Heinza dal dole na celej čiare. Presne pre toto do vás stále hučím, aby ste si čítali zloženie. Aj keď sa to nezdá, neznačkový výrobok môže byť často kvalitnejší, ako značkový. Okrem toho už mám z Lidla balzamikový ocot, arašidový olej, vanilkový a lieskovo-orieškový sirup, rybiu omáčku a podobné srandičky, aké za normálnych okolností kúpite iba v špecializovaných obchodoch. Navyše počas tematických týždňov sa tam dá naraziť na fakt kvalitné veci.
6. Káva. Tu už sme trochu na hrane, lebo ja vždy tvrdím, že káva nie je tovar, ktorý kupujeme a slopeme na litre, radšej si priplatím za kvalitnejšiu kávičku, ako chlastať nejaký vietnamský patok. Ale napríklad takí moji rodičia nedajú dopustiť na zmes kenya-guatemala, ktorá je lacná a musím uznať, že vôbec nie je zlá (hoci moja milovaná Dallmayr prodomo to nie je:).
7. Víno a alkohol. Moja obľúbená časť! Pravidelne si sem chodíme kupovať sekt, biely rum a vodku s čiernou etiketou. Víno a ostatné podľa aktuálnej akcie. Verte mi, že napriek nízkej cene neobanujete, že ste sem išli kupovať párty zásoby. Ak si ale potrpíte na značkový alkohol, tak potom je to už o inom. Ale na mixovanie drinkov a zhulákanie sa pod obraz boží tieto trúnky úplne stačia.
8. Nonfood. Ja viem, asi to sem nepatrí, ale znova sa musím ohnať spotrebiteľským testom, ktorý vyhodnotil prací prášok a dokonca aj kozmetiku ako veľmi kvalitnú, prášok vyšiel v teste dokonca najlepšie. Takže všetci povinne odhodiť predsudky a hajde do Lídla!

Ja viem, že teraz mi sem začnete vypisovať, ako ste si tam kúpili čipsy s červíkmi a podobne. Ale na to ste boli upozornení už na začiatku, že nákup v Lidli je ako nákup v sekáči- viac než hocikde inde tu platí, že treba vedieť oddeliť zrno od pliev. Mne sa to podarilo, takže mi netvrďte, že ste takí vypatlaní, že to nedokážete tiež.
Shoppingu zdar!

19 komentárov:

  1. takmer vo vsetkom s tebou suhlasim, v Lidli sa da nakupit kopa kvalitnych potravin za normalne ceny len treba si precitat co clovek kupuje a na druhy krat uz ide na istotu. Co mna s manzelkou odradza od nakupovania v Lidli su doslova agresivny nakupujuci ktory nemaju problem vyskakovat do 120kg chlapa a preto tam chodime len v nutnych pripadoch

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. s tými agresívnymi nakupujúcimi máš pravdu, ale tu v BA som sa s niečím takým zatiaľ nestretla. Ale napr. v mojej rodnej vieske dovezú tak 3 kusy z každého kusa akciového tovaru a už o pól 7 tam stojí gang nasraných dôchodcov, a keď otvoria, mlátia sa barlami do krvi.

      Odstrániť
    2. Želám vám milá slečna alebo pani, aby tie nenávistné reči o starých ľuďoch sa vám v bohatej miere vrátili, až sa staroby dožijete. Nech vám okolie dáva najavo, ako vami pohŕda len preto, že ste stará. To vám želám z celého srdca. Pretože vy budete oveľa horšia a drzejšia ako starí ľudia, o ktorých tu rozprávate, aj keď možno peňazí budete mať dosť.

      Odstrániť
  2. ja ešte doplním, že majú aj skvelý jogurt. Taký veľký, písmená vyzerajú ako grécke. Fajný, hustý. Kupujeme tam aj vajíčka z podstieľkového chovu. Z mäsových výrobkov len schwarzwaldskú šunku. Na syry chodíme tiež. A ešte WC papier a vreckovky.Objavila som tam dokonca kečup pre bezlepkáčov, ktorý chutí takmer ako pretlak. Veľmi dobré sú aj talianske cestoviny Combino.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. zabudla som, že sa dajú kúpiť slovenské/české jablká, mrkva. A momentálne úplne skvelá záhorácká špargľa. Chrumkavá, šťavnatá. V našom malom meste máme síce aj kaufland a tesco , ale potraviny tam nekupujem. Hrozná kvalita. Ostatné všetko nakupujem v Bille.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplný súhlas! Inak teraz majú francúzsky týždeň. Kolega si kúpil slimákov a vraj boli hnusní :) Ja som vzala kozí syr a je úplne báječný! A ešte som zabudla dopísať čokoládu na varenie, tú tam majú super tiež.

      Odstrániť
  4. ja tam ešte kupujem krevety , sú v takom kruhu, v miske a ešte nikdy neboli zlé. Inakšie voči tým hotovým jedlám som dosť skeptická. Kozí syr nesklame:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Majú celkom slušnú gorgonzolu a pistácie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jo, je to pravda, ze treba urobit selection, ale potom to je royal selection :) napriklad maju fakt dobru zmrzlinu, kupujem v podstate len tu, pretoze za liter myslim je to 50 ci 60Kc, a mihne sa tam kdesi aj smotana.. A maju najlacnejsi trstinovy cukor.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. cukor tam kupujem aj ja, iný doma ani nemám :) a súhlasím aj so zmrzkami, tie nanuky, čo vyzerajú ako magnumy, sú úplne úchvatné (i keď na mňa trochu veľké, nie som veľmi na sladké :-)

      Odstrániť
  7. svata pravda! cca pred rokom som sa zacala viac zaujimat o zdravu vyzivu a s tym prislo obrovske prekvapenie ze i ked som obehala vsetky supermarkety, nikde som nenasla tak kvalitne masove vyrobky ako v lidl. potom som sa zamerala aj na ine potraviny a naozaj je to pravda vsetko, co sa tu pise. len vrelo odporucam!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Do Lidla som volakedy nepachla, Ale ked som tam potom obcas zasla, lebo je to jediny obchod, co mam nablizku, tak som tam tiez nasla par dobrych veci. A tak tam nakupujem tak, ze vbehnem, presne viem, kde co zobrat a dovi :)
    Mia

    OdpovedaťOdstrániť
  9. jednoznacne suhlasim, dodam len, ze v nemeckom lidli maju aj absolutne genialny "dzus" z cervenych grepov, dzus v uvodzovkach lebo je to cista stava aj s duzinou, stalo to tam 1,80E liter. zatial som nic lepsie nepil.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Velmi dobry clanok. Lidl zboznujem, nakupujem tam 80% potravin a drogerie uz druhy rok a nelutujem. Len treba davat pozor na tie polske vyrobky, ako si spominala. Ja tam nakupujem aj tuniakovy steak v konzerve od Nixe, nizkotucny tvaroh Pilos a este kopec inych proteinovych bomb :) Najnovsie som natrafila na hydinove parky Oldenhauser s vysokym podielom masa. Nakupujem tam aj vacsinu kozmetiky a praskov na pranie, avivazov. Na Lidl nedam dopustit a nech si hovori kazdy co chce...nemecka kvalita je nemecka kvalita.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Diky za clanok...asi zmenim nazor :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Pridám overené výrobky:kyslá kapusta v plechovke,džem z čiernych ríbezlí Hatherwood (keď majú anglický týždeň),brusnicová šťava Mcennedy (americký týždeň),jogurt biely smotanový 10% 400gr,sliezská klobása 600gr,čaj Lord Nelson Lemon+Pepper (pyramídový),nátierkové maslo chrenové.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Mozzarellu ste mysleli zn. Lovilio ? Je pravda, dá sa tam natrafiť na určité veci, ale nemôžete presne veriť tým uvedeným hodnotám, napr. dávnejšie pri teste zistili, že údaje uvedené na smotanovej nátierke, sú zavádzajúce, lebo tam bol oveľa vyšší podiel rastlinných tukov ako len /"náhodne", sa ohradili výrobcovia/.
    S nemeckým Lidlom sa to nedá porovnať ani z diali. Ale tak, keď aj verní fanúšikovia Tesca /preboha/ povedia, že v nekvalite Tesco teraz vyhráva, a že Lidl má okey zeleninu a ovocie (netreba sa ulakomovať na plesnivé a oťukané, len preto, lebo sú v zľave), tak osobne môžem pochváliť kapustu kyslú, spomínané párky /snáď toľko majú/, oleje, cukor a čaje a kozí syr. Na druhej strane mi tam chýbajú med, orechy, pšená, špaldy a kvalitnejšie cestoviny, za tými musím do DM, ale aj pre mňa je Lidl jediný hyp., kde niečo kupujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ak tuniak alebo bravcove v konzerve, jedine LIDL !

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Pre mňa aj po dvoch rokoch stále aktuálny článok. Občas naňho odkazujem kritikov Lidla :)

    Mnohé veci sa inde (v reťazcoch) na Slovensku kúpiť ani nedajú v zodpovedajúcej kvalite. Trochu sa nám zlepšila Billa, odkedy manažment prebrali Rakúšania. Inak chodievame aj do rakúskeho Lidla, tiež Sparu a Billy. A musím konštatovať, že ich interné značky sú veľkým prekvapením: napríklad sparovský S-budget rajčinový pretlak je úplný zázrak (500 g za 0,70 €).

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...