štvrtok 31. mája 2012

Neškodný bylinkový príspevok

Po dávke síry zminula si dáme nejaký wellness, čo poviete?
Tí, ktorí ma čítate už dlhšie, viete, že som si na balkóne založila menší záhon, kde v domácom chove a voľnom výbehu pestujem čerstvé bylinky. Na moje prekvapenie to ide úplne bez problémov a úroda je bohatá aj napriek tomu, že sa spolu vídame iba po večeroch, keď prídem z práce. Takto nemusím bežať do obchodu a zháňať bylinky, a už úplne sa môžem vykašľať na drahé a hnusné koreniace zmesi (v skutočnosti je to iba drahá soľ). Nafotila som teda pár rádoby umeleckých a makro fotiek na našom balkóne.


Limetkovník som rovnako ako všetky moje buriny kúpila v shoppingovom záchvate v Baumaxe. A už má aj malé limetky. Pamätám si, ako babka pestovala na svojej záhoráckej záhrade figy a citróny, veľké ako detské hlavy. Musela som ho jednoducho mať!

ďalší prvok takzvaného perpetuum mo(jito)bile, mäta. Čo môže byť lepšie, ako vlastné, neustále dorastajúce zásoby limetiek a mäty? Cukrovú trstinu na rum a hnedý cukor sa pestovať nechystám, ale to zaistí náš milovaný Lidl (cukor) a ktorýkoľvek supermarket (bacardi).

mätu mám zasadenú v hrantíku, pôvodný kvetináč jej bol už primalý, lebo vytvára akési poplazy. Na záhrade máme mäty celý koberec, a to je, prosím pekne, z Tesca. Vybrala som ju z kvetináča, pichla do zeme a odvtedy sa kotí ako bláznivá

šalvia je fantastická bylinka. Usmažte lístky na masle a nalejte na cestoviny. Bomba.

Krásna štruktúra, však? Šalviové lístky sú hebučké ako zamat. Radosť chytať.

rozmarín, alias čečina, je ostrá a výrazná bylinka, ktorá podľa môjho názoru nepatrí do rúk amatérom. Jedine v prípade, že s ním pečiete kura. Supermarketové kura znesie veľa korenia, respektíve nasaje takú chuť, akú mu dáte- ako tofu. Výrazný rozmarín a cesnak je môj tip na kura.

kto uhádne, čo som nasadila do tohto hrantíka, a čo sa mi tak roztomilo rozrastá, že o chvíľu tomu asi budem musieť obetovať ďalší kvetináč?

2 komentáre:

  1. zeby bazalka? krasne bylinky ti vyrastli!!! mne vzdy "zomreli".... ;o(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie nie,je to šalát! Resp. zmes listovej zeleniny :-)

      bazalky sú v pohode, už druhý raz majú vši, ale zvládajú to. Koriander asi budem musieť vyhodiť, lebo tie svine ho celý vycicali.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...