streda 23. mája 2012

Zo zvyškov

Nie som fanúšik varenia zo zvyškov a už vôbec nie z už uvarených vecí, ale toto jedlo sa nedá nazvať inak, ako "co dům dal". Rezance som mala nachystané v chladničke už nejaký ten piatok (!), pol cuketky sa tam váľalo už bohvie odkedy, a zo sobotnej návštevy našich mi ostalo mäso v marináde.

Slíže sú domáce, ostalo mi cesto, keď som robila lasagne. Nakrájala som ho na tagliatelle a nechala usušiť. V chladničke čakali na svoju chvíľu až doteraz. Tuším by to chcelo nejaký článok o výrobe cestovín v bojových podmienkach mojej kuchyne. Nielenže nemám strojček na cestoviny, ja nemám ani valček, tak som to vygúľala fľašou od Cinzana a nakrájala normálne nožom (ani radielko nemám :)


V podstate nejde o nič prevratné, iba vás chcem trochen inšpirovať, že aj keď spojíte dokopy úplné hovadiny, výsledok môže byť úžasný. A že keď chcete dať tvár zbytkom, nepotrebujete kečup ani gothaj.

Kurie prso (stačil jeden cecek pre dva gágory) naložíme do marinády- ja som dala olivový olej, soľ, trstinovú melasu, papriku, červené korenie a tymián. Na panvici osmažte trochu jarnej cibuľky alebo póru (sranda, tiež bola posledná:). Vhoďte mäsko a opečte po všetkých stranách. Potom pridajte cukínu a podlejte obyčajnou vodou, alebo vývarom, ak máte. V tejto fáze môžete pridať aj inú zeleninu, ktorú uznáte za vhodnú a máte ju zrovna poruke. Dochuťte soľou a korením a omáčku nechajte zredukovať. Cestoviny uvaríme na al dente a ocedené hodíme do panvice s omajdou. Premiešame a je to.
Jeden tip: Keď cedíte cestoviny, len ich zlejte cez sito, trochu pretraste, aby v nich nebolo priveľa vody. Rovno to šmarte do omáčky. Ak ich necháte dlho odkvapkávať, alebo to nedajbože prepláchnete vodou, ostane to suché.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...