piatok 13. júla 2012

MEGA šalát z telky

Pamätám si, ako sme na záhrade zbierali cukety veľkosti a váhy novorodenca, ktoré sme krájali na kolieska a smažili. A tiež si pamätám, ako mi tie drevnaté moštrá liezli na nervy a strašným spôsobom nechutili. Neskôr som zistila, že cuketky treba zbierať, kým sú ešte malé, tak do 15 centimetrov a pre mňa osobne bol dosť zásadný objav to, že takéto baby cukinky sa dajú jesť aj surové. Inšpiráciu mám od Jamieho Olivera, ktorý cuketky nastrúhal škrabkou nba zemiaky a zmiešal ich s mätou a olivovým olejom. Zabudnite na ľadový šalát a jedzte cukety, kým sú vo forme! Sú úžasné!!
A mimochodom, tento šalát je súťažný a bol porotou pochválený, a teda bude v telke!

V telke mu budú robiť spoločnosť kačacie prsia, na tejto fotke pózuje s grilovaným syrom (kravská hrudka)
potrebujeme:
na každú porciu 1 desaťcentimetrovú cuketku
olivový olej
chili (nemusí byť)
viazaničku mäty
limetkovú šťavu
trošičku cesnaku

Cuketky nastrúhame škrabkou na zemiaky, polejeme olivovým olejom a ochutíme nasekaným chili, mätou, cesnakom a limetkou. Nesolíme, lebo cukety by pustili vodu a rozgniavili by sa. Na castingu ma v poslednej chvíli napadlo posypať ho nádherne červenými ríbezľami, čo mi mama natrhala v záhrade. Tiež to fungovalo.
To je všetko. Easy príprava a maximálny efekt. Podávajte k akémukoľvek grilovanému mäsu, či syru. Ja mám šalát ostestovaný s kačacími prsami, hrudkou, syrom haloumi, aj grilovaným bôčikom. Kto chce, nech si k tomu dá toast.



2 komentáre:

  1. Pamätám si, ako sme na záhrade zbierali cukety veľkosti a váhy novorodenca... --- :-DDD áno, ja som prešla rovnakým procesom ako ty, a tiež som sa o jedení surových cukiet dozvedela od Jamieho :-)
    vtipne a originálne si to napísala,,, vlastne ako obvykle ;-)

    P.S. šalát vyzerá úúúúúžasne!

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...